niedziela, 23 października 2016

Ryż z kalafiora z czarną fasolą, kukurydzą i kolendrą


Dzisiaj przedstawiam prosty przepis, który idealnie przyda się jako lunchbox, obiad czy nawet kolacja po treningu. Zdaję sobie sprawę, że świata nie odkrywam publikując przepis na ryż z kalafiora, bo coraz więcej blogów o odchudzaniu czy zdrowym odżywianiu już przedstawiły swoją wersję.

Mój blog nie ma być kolejnym, który przedstawia przepisy dietetyczne, bo chociaż daleko mi do odchudzania się, lubię zdrowo się odżywiać i takie przepisy będą u mnie dominować. Danie jest bardzo mocno przyprawione, nie stanowi więc nudnego, niskokalorycznego substytutu ryżu, ale raczej możliwość zjedzenia sporego kawałka ciasta na deser bez większych wyrzutów sumienia.

Istnieją różne sposoby na 'miksowanie' kalafiora na ryż- niektórzy trą go na tarce, inni bardzo mocno szatkują, a jeszcze inni używają do tego food procesora. Moim sprawdzonym sposobem jest podzielenie kalafiora na małe różyczki, a następnie zmielenie go za pomocą blendera ręcznego.

Wersja na 5-6 porcji:

1 spory kalafior
100 g suchej czarnej fasoli (namoczyć przez 12h)
Pół puszki kukurydzy
Pęczek kolendry
Sol, pieprz
1 łyżeczka kurkumy
1 łyżeczka kuminu

1. Umieścić fasolę w garnku i gotować przez 40min. Odcedzić, opłukać.

2. Kalafior opłukać pod zimną wodą, podzielić na różyczki, a następnie zblendować za pomocą blendera kuchennego. Rozgrzać około łyżeczki oliwy na dużej patelni, a następnie dodać kalafior i doprawić wszystkimi przyprawami. Smażyć przez kilka minut, następnie wyłączyć ogień i zostawić pod przykryciem na 5-6min. Podsmażony ryż/kalafior ugotuje się w ten sposób na parze.

3. Dodać kukurydzę i fasolę oraz doprawić kolendrą do smaku.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz