niedziela, 23 października 2016

Wege Burrito z smażonym platanem, soczewicą i granatem

Obecnie znajduję się na wymianie Erasmus w Hiszpanii, dokładnie w Sewilli. Muszę przyznać, że z kuchnią andaluzyjską się nie polubiłam- prawie każde danie składa się z czegoś smażonego w głębokim oleju z ogromną ilością tłustego mięsa. Tak czy siak, mogę wykorzystać pobytu w kraju, w którym na sklepowych półkach znajdują się rzeczy ciekawe, których na codzień nie wykorzystuję w kuchni. W ten sposób odkryłam platany.

"Platano" jest w każdym podręczniku do nauki hiszpańskiego tłumaczone jako "banan". Wprowadza to bardzo błędne przekonanie, że platano to banan taki, jaki zawsze kupujemy i jemy w Polsce (na surowo, prosto ze skórki). Otóż nie! W Hiszpanii występują osobno banany i platany- wyglądają tak samo, z tą różnicą, że tych drugich nie je się na surowo. Zjedzenie takiego platana na surowo nie sprawi, że człowiek padnie trupem od razu po pierwszym gryzie. Przyznam, że nie wiem jakie są konsewencje jedzenia platanów na surowo, ale ja zanim nauczyłam się je odróżniać zjadłam kilka myśląc, że to zwykłe banany- nie były smaczne, ale jakoś żyję:)

Przedstawiam przepis na burrito ze smażonymi platanami, soczewicą i grantem. (Inspiracja i twórza interpretacja na podstawie przepisu z kanału Jamiego Olivera 'Food Tube')

Składniki na 2 głodne osoby:
3-4 placki tortilli
100 g soczewicy zielonej (wcześniej namoczyć na chociaż pół godziny- znacznie skróci czas gotowania)
ok 200 ml passaty pomidorowej
ok. 100 ml wody
1 ząbek czosnku
1 mała cebula (ja użyłam 2 szalotek, bo akurat to miałam w kuchni)
kumin, pieprz cayenne
1 granat
2 platany (można użyć też bananów, wtedy burrito będzie bardziej słodkie)
puszka kukurydzy (ja zużyłam pół)
według uznania: sałata
oliwa, sól, pieprz

1. Na patelni podsmażyć pokrojoną w kostę cebulę, czosnek i pieprz cayenne, po chwili dodać kumin. Dodać passatę pomidorową i wodę oraz soczewicę. Doprowadzić do wrzenia, następnie zredukować ogień i gotować przez ok. 20-30 min aż do osiągnięcia miękkości soczewicy. Posolić dopiero pod koniec!
2. Platany pokroić w plasterki i podsmażyć na patelni z oliwą po 3-4 minuty z każdej strony aż się zrumienią. (W razie użycia bananów- zmniejszyć czas do max. 2 minut). Następnie ściągnąć z patelni/
3. Przygotować grantat i odsączyć kukurydzę. Podgrzać placki do tortilli- na patelni lub w piekarniku.
4. Układać warstwy burrito: (sałata na pierwszym zdjęciu okazała się najsłabszym elementem burrito, więc naprawdę nie polecam) soczewica w pomidorach, następnie platany, kukurydza i grantat. Wiadomo, to każdemu z nas ma smakować burrito, więc na tym etapie można trochę poszaleć i dodać składników według uznania.
5. Poskładać burrito w naleśniki lub 'koperty' i podsmażyć jeszcze po 1 minucie z każdej strony na patelni.
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz